Ulla Bygaard Rasmussen

Aut. fysioterapeut, Odense 1985

Master i Sundhedspædagogik, DPU 2008

​Specialer, kompetencer & interesseområder

Neurologi specialet - Omfattende erfaring og specialkompetence med udredning, rehabilitering og behandling af mennesker med hjerneskade efter blodprop eller blødning i hjernen. Parkinson, Sclerose, ALS og andre neurologiske tilstande. Kommunikation, kognition, balance og syn, samt tværfaglig koordinering og vejledning mht. det sammenhængende patientforløb.

Psykiatri og psykomotorik - indgående erfaring med støtte og vejledning til pårørende, og til mennesker med kronisk eller livstruende  sygdom, livskriser og psykisk sårbarhed.

Støtte under livsstilsændringer.

Muskel-skelet - Bred erfaring med særlig interesse for hjernerystelse og piskesmæld, samt smerter i skulder, nakke, hoved. Desuden specialkompetence indenfor øresten, balanceproblemer, og synsvanskeligheder, samt osteoporose, gigt- og bindevævssygdomme.

Efteruddannelse

• Master i Sundhedspædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitet, 2008

• Sundhedsfaglig Diplommodul indenfor hjerneskade v/ UCL.

• Sundhedspædagogik & Sundhed i naturen

• Specialundersøgelse, træning og behandling af Sclerose, Hjerneskade,

Hjernerystelse og Øresten, samt Osteoporose/knogleskørhed.

• FysioPilates og FysioFlow

• Ballroom Fitness for mennesker med neurologiske tilstande.

• Manuel terapi, Massage og Fascie- & bindevævsbehandling

Erfaring

Jeg har været tilknyttet FysioCenter Kalundborg siden 2012, med primær tilknytning til specialteam indenfor neurologi. Desuden engageret i kvalitetsudvikling og organisatoriske opgaver.

Tidligere erfaring som fysioterapeut, sagsbehandler og kvalitetskonsulent i kommunalt og hospitals regi. Har desuden arbejdet som hjerneskadekoordinator, underviser på Social- og Sundhedsskolen Sjælland, og i en årrække som ledende fysioterapeut på Sygehus Vestsjælland.