Kontakt
Obs. Ny adresse fra d. 19. september
FysioCenter Kalundborg
Stadion Allé 5é 5Stadion Allé 5
4400 Kalundborg
Telefon: 5951 5757
Email (Sikker mail): post@fysiocenterkalundborg.dk
CVR nr: 2823 1334
Edifact: 5790 0002 26085 (Modtager e-henvisning)
Praktisk information
Sundhedskort
Medbring altid dit gule sundhedskort/app, det skal fremvises for at sikre dig.
Kortet eller appen fungerer som en elektronisk underskrift, som kvitterer for at du har været til behandling/træning. Du indlæser kortet via kortlæseren i receptionen, når du ankommer, og klikker herefter på den type konsultation/træning du har booket.
Afbud
Afbud bedes meddelt hurtigst muligt, og gerne senest dagen før din konsultation/træning. Angiv fulde navn til enten på tlf. 59515757 eller på mail til post@fysiocenterkalundborg.dk
NB. Ved udeblivelse, eller afbud efter kl. 9.00 på konsultationsdagen opkræves et gebyr svarende til det fulde honorar for den planlagte behandling jf. landsoverenskomsten v. Danske Fysioterapeuter.
Lagen
Du bedes medbringe et lagen/dynebetræk, samt et håndklæde/tæppe.
Engangslagen kan købes hos os for 10 kr.
Betaling
Der afregnes som udgangspunkt efter hver konsultation via MobilePay eller pr. mail. Der kan desuden betales med betalingskort eller kontant.
Du er til enhver tid ansvarlig for betalingen, samt et gældende betalingstilsagn, hvis du ønsker at hele eller dele af dit forløb skal betales via forsikringsselskab eller anden betaler.
Faciliteter
FysioCenter Kalundborg er et tværfagligt sundhedscenter centralt beliggende i Kalundborg by. Centret er godkendt med God Adgang, og der er gode parkeringsforhold, handicapparkering tæt på indgangen, elevator og samt flere handicaptoiletter.
Centret rummer en lys foyer med reception og venteområder, 3 træningssale i stueplan og 10 konsultationsrum på 1. sal, samt udetræningsområder.
Vi deler lokationen med Danhostel Kalundborg Vandrerhjem, og danner sammen rammen om dit lokale SundhedsHotel.
Hjælp os med at passe på dig, og andre patienter
-
Sprit dine hænder ved ankomst i venteværelset, samt før og efter kontakt med træningsredskaber mv.
-
Benyt kun vores træningscenter efter aftale og instruktion.
Patienterstatning
Patienterstatningen er den institution i Danmark der behandler erstatningskrav fra patienter, der er kommet til skade i forbindelse med undersøgelse, behandling eller sundhedsfaglig pleje i sundhedsvæsenet. Patienterstatningen kan kun erstatte økonomiske tab og give godtgørelse for svie og smerte og/eller varigt mén.
Alle er dækket af ordningen og kan søge erstatning, også selvom patienten ikke ønsker at klage over den sundhedsfaglige behandling. Du kan læse mere om patienterstatningen og anmelde en skade her
Patientklage
Du har mulighed for at klage til Styrelsen for Patientklager, hvis du er utilfreds med en sundhedsfaglig behandling. Du kan læse mere, samt indsende en klage over sundhedsfaglig behandling her
Patientvejledning
Du kan få vejledning om dine patientrettigheder og dine erstatnings- og klagemuligheder ved at henvende dig til en patientvejleder på dit regionale patientkontor. Patientvejlederne har viden om sundhedsvæsenets ydelser specielt i din region og kan rådgive dig om dine muligheder, herunder hvis du vil søge erstatning eller klage i forbindelse med en behandling i sundhedsvæsenet.
Du finder kontaktoplysninger på patientvejleder i Region Sjælland her
Politik for persondatabeskyttelse
I forbindelse med dit forløb hos os er det nødvendigt, at vi noterer og behandler personoplysninger om dig i vores elektroniske journal- og administrationssystem. Vi behandler og opbevarer dine oplysninger sikkert og fortroligt – og du kan til enhver tid bede om aktindsigt.
Find vores persondatapolitik her - og læs mere om, hvorledes vi behandler og beskytter dine personoplysninger.
Utilsigtede hændelser
En utilsigtet hændelse er en begivenhed i sundhedsvæsenet, som medfører skade eller risiko for skade. Hændelsen er utilsigtet, fordi de sundhedspersoner, der er involveret, ikke har til hensigt at skade andre.
Utilsigtede hændelser kan ske, hvis der fx. er mangler i sikkerhedssystemer, problemer med teknisk udstyr og apparatur, uhensigtsmæssige forhold i tilrettelæggelse af arbejdet, misforståelser eller tab af information. Læs eksempler på utilsigtede hændelser her
Alle der oplever utilsigtede hændelse i sundhedsvæsenet kan rapportere til Styrelsen for Patientsikkerhed - og dermed være med til at skabe fælles læring til gavn for alle.
Du kan læse mere i folderen Hjælp os med at blive endnu bedre