Onkologi

holde i hånden

Støtte og nærvær under og efter dit behandlingsforløb

• Vejledning, Genoptræning og rehabilitering

• Drænage i forbindelse med lymf-ødem

• Afspænding og mindfullness individuelt eller på hold

• Kostvejledning og livstilssamtaler

• Motionshold på mange niveauer

• Behandling af eventuelle muskel-skelet gener som følge af kræftbehandling

Vi har flere års erfaring indenfor dette felt, og kender til de typiske bivirkninger af behandlingen, såsom træthed, kvalme, føleforstyrrelser og koncentrationsbesvær

Er du er berørt af kræft, og har brug for hjælp til genoptræning, vejledning og støtte?

Vi kan hjælpe dig både under og efter dit behandlingsforløb - fra du er ny diagnosticeret, eller har gennemgået operation, stråling eller kemoterapi.

Vi tager altid afsæt i din situation og dine ressourcer - samt den nyeste viden om træning af mennesker med forskellige kræftformer og stadier af sygdommen. Vi ved at det kan det være svært at finde overskud til en sund livsstil - midt i hverdagslivet - særligt når man er udfordret af sygdom.

Træning og de positive effekter

Al forskning viser at motion og en sund livsstil bidrager til at forebygge en lang række kræftformer - og at regelmæssig træning understøtter behandlingsforløb og mindsker risikoen for tilbagefald. Træning kan desuden mindske nogle af de bivirkninger, der kan være i forbindelse med behandling af kræft - både mentalt og fysisk.

Træning er derfor en vigtig del af rehabiliteringen, og kan tåles af de fleste mennesker både undervejs og efter et kræftforløb.

Desuden kan træning være en del af den lindrende og palliative behandling til mennesker med en fremskreden kræftsygdom - og både give mental og fysisk ro.

Træningen og behandling skal tilpasses den enkeltes behov

For at træning og behandling bliver sikker og effektiv er det nødvendigt med en individuel tilgang, der har fokus på det enkelte menneskes behov og forløb, samt anden behandling.

Vi aftaler altid mål og plan for et forløb sammen med den enkelte patient, og tilpasser behandling og træningen hertil.

Eks. tilpasses træningen altid følgende parametre :

• Hyppighed

• Intensitet